Primul spectacol la Scala din Milano cu spectatori în sală, după 6 luni de lockdown

Publicul, revenit în sfârşit la un concert la Scala din Milano, le-a oferit luni seară o primire triumfală directorului muzical şi dirijorului Riccardo Chailly şi tinerei soprane Lise Davidsen, care au făcut să vibreze legendara sală de spectacole din Italia după şase luni de linişte din cauza pandemiei de coronavirus, relatează AFP, conform Agerpres.

Muzicienii şi interpreţii au fost întâmpinaţi cu aplauze intense, numeroase ”bravo!” şi ”fantastic!” fiind auzite de la balcoanele ocupate de publicul limitat la cinci sute de persoane, însă entuziast.

”Este o emoţie imensă să putem respira din nou atmosfera pe care doar publicul ne-o poate oferi; sper că acesta este un nou început şi că nu ne vom opri după aceste luni triste de linişte”, a spus Laura Marzadori, prim-violonistă.
Pentru a respecta normele de distanţare, orchestra s-a aflat la parter, înconjurată de decorul aurit şi lojele drapate în catifea roşie ale sălii celebre pentru acustica sa excepţională.

Concertul simfonic a debutat cu maiestuoasa ”Patria oppressa” din ”Macbeth” de Giuseppe Verdi, interpretată de membrii Corului de la Scala, toţi purtând măşti şi aflați la o distanţă considerabilă unii de ceilalţi, pe o scenă sobră, lipsită de decoruri.

Orchestra Filarmonicii din Viena, sub bagheta lui Riccardo Muti, va prelua torţa marţi, la 75 de ani după concertul istoric al lui Arturo Toscanini care a celebrat redeschiderea Scala, în 1946, reconstruită după bombardamentele din timpul războiului, în 1943.

Citește și 35 de arhive și biblioteci digitale populare în România

”Este o dublă renaştere: Toscanini a deschis Scala după război, iar noi o revigorăm după pandemie; există aceeaşi dorinţă de supravieţuire”, a declarat entuziasmat Stefano Cardo, clarinetist bas al orchestrei Scala din 2007.

Concertul, încărcat de simboluri, s-a încheiat cu celebrul cor al sclavilor din ”Nabucco” de Verdi, cu a sa ”Va, pensiero”, oda libertăţii ce combină frumuseţea şi tristeţea cântate şi anterior, în timpul concertului lui Toscanini din 1946, care a dat ocazia unui ”bis” foarte aplaudat.

Vedetă în ascensiune, soprana norvegiană Lise Davidsen, în vârstă de 34 de ani, a debutat pe scena Scala, oferind o interpretare emoţionantă a ariilor din ”Tannhäuser” de Wagner, ”Ariadna din Naxos” de Richard Strauss şi ”Dama de pică” de Ceaikovski.

Simbol al renaşterii

„Scala a fost întotdeauna un simbol pentru milanezi şi pentru Italia, este al doilea brand italian din punct de vedere al notorietăţii, în urma Ferrari”, a precizat Dominique Meyer.

Şi, ”în mod paradoxal, Scala este cea care dă semnalul redemarării întregii ţări, după ce, la începutul crizei sanitare, cultura nu era considerată o activitate esenţială”, forţând teatrele să se închidă perioade îndelungate.

După ce au susţinut spectacole virtuale, departe de publicul lor, muzicienii erau nerăbdători să revină pe scenă. ‘

‘A fost trist să rămân închis atât de mult timp, lipsea pasiunea pentru muzică”, a spus Damiano Cottalasso, violonist în vârstă de 54 de ani. În mijlocul orchestrei, ”suntem în centrul sălii, protagonişti ai unei renaşteri a teatrului şi muzicii în general… Când cânţi doar pentru tine eşti precum plantele care se ofilesc”, a adăugat artistul.

Distribuie mai departe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *